TritonSpecimenGroup
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mix-mete

+2
dread5532
JockeEx
6 posters

Gå ner

mix-mete Empty mix-mete

Inlägg  JockeEx mån 23 dec 2013, 00:35

Bor ju nära Gärdessjön så de flesta timmar jag lägger hamnar här.
Gav mig ut tidigt på lördagsmorgonen iaf, skulle blivit vid halv fem-fem men jag snoozade för länge så jag var inte vid sjön förrän 7:50. När jag slängde ut dom 2 riggarna med mörthuvud och räka på hair som var tänkta till Lake så hade det ljusnat redan. Ni kan ju räkna ut att jag blankade på dem iaf. I vilket fall som helst mäskade jag ut för en av de få karparna eller en fortfarande aktiv sutare eller Brax i denna sjö och slängde ut en förhoppningsfull boilieboltrig. Utöver detta fiskade jag en relativt stor död mört under ett gäddflöte i motsatt riktning/till 90° från boiliemäsk/fiskeplatsen. Summan blev iaf ett kallt, blött och av driv-is stört blank-pass.
Hoppas detta är sista blank-passet jag rapporterar om, ni kan ju börja tro att jag är en riktig ärke-nolla. Smile


Senast ändrad av JockeEx den mån 19 maj 2014, 17:48, ändrad totalt 1 gång
JockeEx
JockeEx
Abborre
Abborre

Antal inlägg : 419
Poäng : 4465
Rykte : 19
Registreringsdatum : 13-11-09
Ålder : 46
Ort : Länghem

Till överst på sidan Gå ner

mix-mete Empty Sv: mix-mete

Inlägg  dread5532 mån 23 dec 2013, 09:32

BLANKPASS är inget man ska skämmas för! jag tycker du är stenhård som orkar ge dig ut själv i skitvädret
dread5532
dread5532
Abborre
Abborre

Antal inlägg : 350
Poäng : 4616
Rykte : 8
Registreringsdatum : 12-12-17
Ålder : 40
Ort : svenljunga

Till överst på sidan Gå ner

mix-mete Empty Sv: mix-mete

Inlägg  Esbjörn mån 23 dec 2013, 10:02

Jag tycker du är störd.  santa Nä då, känner igen mig själv och alla på det här forumet känner igen sig. Inte riktigt rätt säsong för Sutare brax måste du tänka på så du inte blir besviken på dig själv om går in i fiskeväggen.

Förra året åkte vi i TeamOptimus totalt 260mil under rätt säsong för vimma för att få 3 st Vimmor. Att blanka är en del av i den glädje som skapas när man lyckas.
Esbjörn
Esbjörn
Megalodon
Megalodon

Antal inlägg : 1169
Poäng : 6148
Rykte : 28
Registreringsdatum : 12-12-09
Ålder : 44
Ort : Givarp

http://www.tritonspecimengroup.se

Till överst på sidan Gå ner

mix-mete Empty Sv: mix-mete

Inlägg  JockeEx mån 23 dec 2013, 14:09

Jag är inte så väldigt besviken, skönt att komma ifrån lite å vara för sig själv. Fisk på kroken är egentligen bara en bonus ibland.
JockeEx
JockeEx
Abborre
Abborre

Antal inlägg : 419
Poäng : 4465
Rykte : 19
Registreringsdatum : 13-11-09
Ålder : 46
Ort : Länghem

Till överst på sidan Gå ner

mix-mete Empty Sv: mix-mete

Inlägg  Esbjörn mån 23 dec 2013, 15:13

Bra inställning.
Esbjörn
Esbjörn
Megalodon
Megalodon

Antal inlägg : 1169
Poäng : 6148
Rykte : 28
Registreringsdatum : 12-12-09
Ålder : 44
Ort : Givarp

http://www.tritonspecimengroup.se

Till överst på sidan Gå ner

mix-mete Empty Sv: mix-mete

Inlägg  Linkan85 sön 29 dec 2013, 07:05

Du är rätt på de jocke.. betet i vattnet är alltid hett men egentiden är värt mest:-)
Linkan85
Linkan85
Mört
Mört

Antal inlägg : 174
Poäng : 4454
Rykte : 3
Registreringsdatum : 13-01-04
Ålder : 38
Ort : Tranemo

Till överst på sidan Gå ner

mix-mete Empty Sv: mix-mete

Inlägg  JockeEx sön 29 dec 2013, 12:53

Var nere igår med, körde lite död mört på botten och med flöte. Tyvärr var vattenståndet redigt högt och det var svårt att komma åt några djup, jag letade längsmed nästan hela ena sidan på sjön. Det fick bli badplatsen till slut, bara där det inte var vattensjukt. Misstänker att det inte finns mkt fisk där nu. Fiskade där från 13 till 17. Inga napp men mkt egentid. Det kom en gubbe och frågade om jag visste vem som äger båten det står Garmin på, bonden Sven hade hotat med att forsla bort den för den skräpar ner. Jag vet vem som har ägt den iaf  Wink . Pavalainen vet vem för han hade tydligen lagt bud på den, så jag hänvisade till honom. Synd att folk inte tar hand om sina grejer, båten är i upplösningstillstånd.
JockeEx
JockeEx
Abborre
Abborre

Antal inlägg : 419
Poäng : 4465
Rykte : 19
Registreringsdatum : 13-11-09
Ålder : 46
Ort : Länghem

Till överst på sidan Gå ner

mix-mete Empty Sv: mix-mete

Inlägg  PeterL sön 29 dec 2013, 16:56

Vädret förstör ju nära på allt roligt fiske vi har just nu. Dock finns det ju ett fiske som är väldigt roligt som man kan bedriva på olika sätt. Laken är bland de grymmaste Predatorer vi har och nappa när som under vilket förhållande som helst så länge de är aktiva just den dagen du ska ut.
PeterL
PeterL
Mört
Mört

Antal inlägg : 238
Poäng : 4583
Rykte : 7
Registreringsdatum : 12-12-15
Ort : Borås

http://www.ppbetong.se

Till överst på sidan Gå ner

mix-mete Empty Sv: mix-mete

Inlägg  JockeEx sön 29 dec 2013, 17:18

PeterL skrev:Vädret förstör ju nära på allt roligt fiske vi har just nu. Dock finns det ju ett fiske som är väldigt roligt som man kan bedriva på olika sätt. Laken är bland de grymmaste Predatorer vi har och nappa när som under vilket förhållande som helst så länge de är aktiva just den dagen du ska ut.

Hade varit sugen på lite lake med kanske, men jag har inte hittat ngt gött ställe vid Gärdessjön än, som man kommer åt djupen från stranden utan att stöta sig med närboende bönder. Speciellt inte nu med det höga vattenståndet. Det finns lake i Gärdessjön enlig svärfar och han borde veta, han var med om fiskevården när han ägde en del mark för några år sen.


Senast ändrad av JockeEx den mån 19 maj 2014, 17:51, ändrad totalt 2 gånger
JockeEx
JockeEx
Abborre
Abborre

Antal inlägg : 419
Poäng : 4465
Rykte : 19
Registreringsdatum : 13-11-09
Ålder : 46
Ort : Länghem

Till överst på sidan Gå ner

mix-mete Empty Sv: mix-mete

Inlägg  PeterL sön 29 dec 2013, 20:41

Ja, Lake finns nästan överallt. Det svåra är väl attt hitta en plats med större fisk som folk inte vart på innan
PeterL
PeterL
Mört
Mört

Antal inlägg : 238
Poäng : 4583
Rykte : 7
Registreringsdatum : 12-12-15
Ort : Borås

http://www.ppbetong.se

Till överst på sidan Gå ner

mix-mete Empty Sv: mix-mete

Inlägg  Nedad sön 29 dec 2013, 21:03

Kör du från båt? Har du någon bra hot spot runt öresjön? Kan man köra från land och vad kör du för teknik då?
Nedad
Nedad
Mört
Mört

Antal inlägg : 272
Poäng : 4600
Rykte : 4
Registreringsdatum : 13-02-17
Ålder : 47
Ort : Borås

Till överst på sidan Gå ner

mix-mete Empty Sv: mix-mete

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet