TritonSpecimenGroup
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Shimano nasci vs Shimano Aernos

2 posters

Gå ner

Shimano nasci vs Shimano Aernos Empty Shimano nasci vs Shimano Aernos

Inlägg  Nedad lör 07 dec 2013, 18:43

Är lite i köptankarna..Då jag ej var nöjd med exages kastlängd har jag slängt upp den på nätet och söker nu ersättare till den. Har fastnat för 2 av shimanos modeller i 4000 storleken. det är nämligen Nasci och Aernos. Nasci gillar jag lite mera då den verkar ha lite bredare spole vilket gör att man vinner lite i kastlängd. Aernos är lite mer avancerad på den tekniska sidan och så får man en extra spole..Vad säger ni..Kastar Nasci längre pga av sin breda spole eller är det aernos som lägger upp linan bättre..Vet att esbjörn kommer att föreslå stella men det får vänta till nästa gång.
Nedad
Nedad
Mört
Mört

Antal inlägg : 272
Poäng : 4607
Rykte : 4
Registreringsdatum : 13-02-17
Ålder : 47
Ort : Borås

Till överst på sidan Gå ner

Shimano nasci vs Shimano Aernos Empty Sv: Shimano nasci vs Shimano Aernos

Inlägg  Esbjörn ons 11 dec 2013, 21:32

Vilken dimension på linan använder du? Över 0,35 så skulle jag köpt en mini big pit 5500 surfcast rulle. Finns bra Shimano mellan 1000-1500kr. Byggd för att kasta långt. Exempel Är XSC 5500 Jag har själv XTC som är samma rulle fast baitrunner modellen.

I vilket fall skulle jag satsat på en rulle med bredspole, så låg dimension som möjligt utan att det blir riskabelt lågt.
Esbjörn
Esbjörn
Megalodon
Megalodon

Antal inlägg : 1169
Poäng : 6155
Rykte : 28
Registreringsdatum : 12-12-09
Ålder : 44
Ort : Givarp

http://www.tritonspecimengroup.se

Till överst på sidan Gå ner

Shimano nasci vs Shimano Aernos Empty Sv: Shimano nasci vs Shimano Aernos

Inlägg  Nedad tor 26 dec 2013, 20:29

Köpt en 4000 aero spinn från Tyskland..140 euro..Verkar ha allt dom jag var ute efter..Test torsdag nästa vecka vid Vättern om det ej blåser till storm..Är lite småsugen på HÖ då kan det vara så att jag åker ner till Skåne..
Nedad
Nedad
Mört
Mört

Antal inlägg : 272
Poäng : 4607
Rykte : 4
Registreringsdatum : 13-02-17
Ålder : 47
Ort : Borås

Till överst på sidan Gå ner

Shimano nasci vs Shimano Aernos Empty Sv: Shimano nasci vs Shimano Aernos

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet