TritonSpecimenGroup
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Rekat vatten

5 posters

Gå ner

Rekat vatten Empty Rekat vatten

Inlägg  Bento fre 21 dec 2012, 18:33

var och kollade in hälasjön i viared idag har aldrig hört om nått därifrån men den såg helt klart intressant ut, borde gå några stora gäddor där med. lite mindre än pickesjön och med klippkanter och vikar som såg heta ut. blir att undersöka nu i vinter, alltid kul med nya vatten.

skriver vidare i tråden när vi testat den
Bento
Bento
Mört
Mört

Antal inlägg : 181
Poäng : 4416
Rykte : 3
Registreringsdatum : 12-12-17
Ålder : 32
Ort : Borås

Till överst på sidan Gå ner

Rekat vatten Empty Sv: Rekat vatten

Inlägg  PeterL fre 21 dec 2012, 19:43

Ge fan i våra vatten! pirat

Det är väl Borås VS Kinna/Skene? Very Happy

Nae, skämt å sido, det har kommit upp monster Borrar ur den sjön också, Gädda kan du lägga ner där. Vet att Teemus kompis fått några över 1,6, största har jag för mig va 1,8kg. Vi har testat och Teemu ännu mer, dock har det absolut inte kommit upp något av värde. Ska kolla lite mer fakta, men det är ingen sjö att lägga tid på för västsvenskan
PeterL
PeterL
Mört
Mört

Antal inlägg : 238
Poäng : 4592
Rykte : 7
Registreringsdatum : 12-12-15
Ort : Borås

http://www.ppbetong.se

Till överst på sidan Gå ner

Rekat vatten Empty Sv: Rekat vatten

Inlägg  Bento fre 21 dec 2012, 21:19

Jag har ju flyttat till Borås nu tongue Så det är därför jag virrar runt på dina jaktmarker Peter Wink men skitbra info får reka vidare, finns ju massa nya sjöar för mig här nu ju!
Bento
Bento
Mört
Mört

Antal inlägg : 181
Poäng : 4416
Rykte : 3
Registreringsdatum : 12-12-17
Ålder : 32
Ort : Borås

Till överst på sidan Gå ner

Rekat vatten Empty Sv: Rekat vatten

Inlägg  roininen.petri fre 21 dec 2012, 22:24

Sjön är intresant jag o Teemu har lagt några fisken där. Men man måste komma rätt dag. Sjön är djup 16+med massor av mört på 5-7 cm. Snyggaste borrana runt borås!!!
Siktdjup på minst 5-7meter.
Jag tror på abborre på 1,8 minst men många pass.
Vi har fått några över kilot.
Båt måste bäras ca 15 meter.
Om ni fiskar där silent tills ni får ett monster.
roininen.petri
roininen.petri
Snorgärs
Snorgärs

Antal inlägg : 43
Poäng : 4220
Rykte : 3
Registreringsdatum : 12-12-17

Till överst på sidan Gå ner

Rekat vatten Empty Sv: Rekat vatten

Inlägg  PeterL lör 22 dec 2012, 11:15

Ja, det finns många liknande intressanta sjöar runt om Borås. Fan va gytt Benna, slipper du å betala xtra sopp när vi ska baxa in dig bak i skåpet på bussen Wink Nae, nu får jag sluta skoja! Vart då i Borås? Bra att veta så jag kan tvinga med dig Cool Har massa sjöar och tipsa om, men som med mörtstugorna så blir det mkt för mkt att skriva här. Är ju meningen att det ska skapas en informations bank här så småningom som är till för oss alla. Så det är väl bara för alla att sätta igång. Jag och Kaptenbjörn har väl så smått börjat och jag vet att Teemu har så smått börjat också. Men som med all annan information ska den inte lämnas ut hur som helst utan att den som fixat informationen tillfrågas först då det kan vara känsligt. Kommer även att finnas en större båt som kan användas av alla i gruppen så att man kan komma ut på lite större vatten. Det är en trailningsbar Uttern med en 50hk Suzuki i aktern som tex kan användas till röding i Vättern elr liknande.
PeterL
PeterL
Mört
Mört

Antal inlägg : 238
Poäng : 4592
Rykte : 7
Registreringsdatum : 12-12-15
Ort : Borås

http://www.ppbetong.se

Till överst på sidan Gå ner

Rekat vatten Empty Sv: Rekat vatten

Inlägg  Bento lör 22 dec 2012, 18:28

Petri: coolt! ska dra dit o pimpla lite i mellandagarna o kolla djup m.m. om jag hinner så kanske de kan bli ett ismetepass framöver, alltid roligare o köra i sjöar som inte ser ut som en sweizerost!

Peter: har flyttat till göta för typ 2 veckor sedan, på regementsgatan med en privat pizzeria i källarn Cool men ja föfan jag är verkligen inte omöjlig att få med på de mesta! riktigt nice med båten asså de får bli ett gäng till norra vättern i vår då om inte ismetet ger utdelning Wink
Bento
Bento
Mört
Mört

Antal inlägg : 181
Poäng : 4416
Rykte : 3
Registreringsdatum : 12-12-17
Ålder : 32
Ort : Borås

Till överst på sidan Gå ner

Rekat vatten Empty Hälasjön

Inlägg  Teemu lör 22 dec 2012, 19:10

Fiska rakt utanför badstranden i höjd med stugan på vänster sida. 4- 8 meter brukar kunna leverera. Har varit trögt där på isen men bästa fisket så fick jag en på 1500+ och kompisen fick en på ca1300.
Teemu
Teemu
Mört
Mört

Antal inlägg : 207
Poäng : 4479
Rykte : 10
Registreringsdatum : 12-12-09

Till överst på sidan Gå ner

Rekat vatten Empty uttern

Inlägg  Linkan85 fre 11 jan 2013, 18:42

va och kikade in ekipaget hos elf i veckan och den såg grymm ut!! Blev jävligt sugen på laxtrolling när jag såg den! Vad väger den som den står?
Linkan85
Linkan85
Mört
Mört

Antal inlägg : 174
Poäng : 4463
Rykte : 3
Registreringsdatum : 13-01-04
Ålder : 38
Ort : Tranemo

Till överst på sidan Gå ner

Rekat vatten Empty Sv: Rekat vatten

Inlägg  PeterL lör 12 jan 2013, 17:44

Ärligt talat så kommer jag inte ihåg, Elfbjörn får väl springa ut och kika. Men jag hade fiskat med 2st slydiver alt. dipsydiver, kört resten av spöna med sidoparavaner med olika päronbly 30 fot framför betet. Bör doch fixas en länspump innan man åker ut på stor sjön.

1100kg men Bjölla får kolla nuffran på kärran
PeterL
PeterL
Mört
Mört

Antal inlägg : 238
Poäng : 4592
Rykte : 7
Registreringsdatum : 12-12-15
Ort : Borås

http://www.ppbetong.se

Till överst på sidan Gå ner

Rekat vatten Empty Sv: Rekat vatten

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet