Hur många spön är tillräckligt..
4 posters
Sida 1 av 1
Hur många spön är tillräckligt..
Har precis beställt 4 st spön från tyskland..med detta hamnar jag på 15 st enligt följande: 3 st laxspön med trigger, 2 spön till bottenmete, 1 feeder spö, 1 match spö, 1 bombardaspö, 1 surfcastingspö, 4 hasplar för spinnfiske efter öring, havsöring, regnbåge mm..2 st flugspön, enhands och tvåhands..
Varje gång när jag beställt något får jag lite av ångest..när vet man att det räcker..börjar misstänka starkt att jag blivit köpmissbrukare..har ni samma problem???? Rullar vågar jag ej ens tänka på och de andra tillbehören..
Varje gång när jag beställt något får jag lite av ångest..när vet man att det räcker..börjar misstänka starkt att jag blivit köpmissbrukare..har ni samma problem???? Rullar vågar jag ej ens tänka på och de andra tillbehören..
Nedad- Mört
- Antal inlägg : 272
Poäng : 4816
Rykte : 4
Registreringsdatum : 13-02-17
Ålder : 47
Sv: Hur många spön är tillräckligt..
minst 21st tycker jag man måste ha. Esbjörn säger att du är tät, så bara köp:)
dread5532- Abborre
- Antal inlägg : 350
Poäng : 4832
Rykte : 8
Registreringsdatum : 12-12-17
Ålder : 41
Näää inte tät bara så att jag ej köper några presenter till min fru..Tror att det kallas för att prioritera rätt Det är esbjörn som är tät..hans kåk ser ut som fiskebutik..
Nedad- Mört
visst skulle man kunna köpa mera allroundspön som går att använda till det mesta men som inte är speciellt grymt till något alls men hur kul är det. någon form av sjukdom har man ju när man funderar på att köpa dubbla uppsättningar av samma spön bara för att den ena uppsättningen kanske är upptacklade för feederfiske när du planerat att köra Bounce och orkar inte tackla om:). klart det är värt 5lök för att slippa lägga 20 minuter på att knyta om! eller?
dread5532- Abborre
- Antal inlägg : 350
Poäng : 4832
Rykte : 8
Registreringsdatum : 12-12-17
Ålder : 41
Gör som så att du planerar att köpa något till frugan när din nästa lön kommer. Försök att inte gå in på fiskebutiker på Internet varje ledig stund du får. Exponerar man sig för feta fiskegrejer hela tiden så hittar man alltid en anledning till att köpa.
Jag har inte köpt en pryl på ett kvartal nu. Bara gemensamma saker till hemmet, det känns mycket bra.
Vi får gå med i anonyma shopoholics.
Jag har inte köpt en pryl på ett kvartal nu. Bara gemensamma saker till hemmet, det känns mycket bra.
Vi får gå med i anonyma shopoholics.
Har varit rätt svårt att frigöra lite tid åt fisket så då blir det att man handlar istället.. då är man ju med på ena kanten.. är kanon sugen..hoppas att fiskeguden håller vädret i styr nu på torsdag..
Nedad- Mört
Fattar ingenting? Är det inte den som vinner som mest fiskeutrustning när han dör?
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet