Den stora blankpasstråden
5 posters
Sida 1 av 1
Den stora blankpasstråden
Jag kan inte hålla på att göra en ny tråd för varenda blankpass, bättre att samla ihop eländet. Fritt fram för alla att fylla på.
Jag blankade iaf idag igen, börjar undra vad som går fel varje gång. Var ute vid Gärdessjön med döttrarna och metade gädda, 2 botten och 2 flöte. 3 timmar utan ett napp. Vinden ost sydost, snöblandat regn och snö tidvis. Med tanke på Esbjörns statistik, kanske man ska låta bli att fiska i sådana vindar. Vore roligare för töserna om vi kunde få lite fisk ibland.
Jag blankade iaf idag igen, börjar undra vad som går fel varje gång. Var ute vid Gärdessjön med döttrarna och metade gädda, 2 botten och 2 flöte. 3 timmar utan ett napp. Vinden ost sydost, snöblandat regn och snö tidvis. Med tanke på Esbjörns statistik, kanske man ska låta bli att fiska i sådana vindar. Vore roligare för töserna om vi kunde få lite fisk ibland.
Senast ändrad av JockeEx den mån 19 maj 2014, 17:44, ändrad totalt 1 gång
JockeEx- Abborre
- Antal inlägg : 419
Poäng : 4681
Rykte : 19
Registreringsdatum : 13-11-09
Ålder : 47
Sv: Den stora blankpasstråden
Om inte annat lär du ha lärt dem att tålamod är en dygd . Tänk om man fick en tia för varje blank pass .
Blankat 4 sjöar nu på 2 veckor.
Bröt trenden idag med en mört i köllera, pikebait i helgen.
Bröt trenden idag med en mört i köllera, pikebait i helgen.
Kronberg- Snorgärs
- Antal inlägg : 17
Poäng : 3998
Rykte : 1
Registreringsdatum : 14-01-07
Ålder : 44
Blankat 4ggr nu i två olika vattendrag. Några tappade, ett gäng felkrokade. Nu blir det bara mete ett par månader!
Blankat 4ggr nu i två olika vattendrag. Några tappade, ett gäng felkrokade. Nu blir det bara mete ett par månader!
Det var ju 4 blankpass så du kunde tagit det 4 gånger.
Jag har blankat 2 ggr utan att redovisa det. En morgon i Gärdessjön och så i Viskan i lördags men med vädret som var vid tillfällena så känns det inte lika tungt. Ska nog bryta trenden imorgon kväll och åka å ta en busig lekgädda för dom lever om rätt bra i vassen i Gärdessjön nu.
Jag har blankat 2 ggr utan att redovisa det. En morgon i Gärdessjön och så i Viskan i lördags men med vädret som var vid tillfällena så känns det inte lika tungt. Ska nog bryta trenden imorgon kväll och åka å ta en busig lekgädda för dom lever om rätt bra i vassen i Gärdessjön nu.
Senast ändrad av JockeEx den mån 19 maj 2014, 17:45, ändrad totalt 1 gång
JockeEx- Abborre
Vet inte varför det blev 2 inlägg men jag hoppades att kasta över mitt blankpass fiske i den här tråden med mitt inlägg
PeterL skrev:Vet inte varför det blev 2 inlägg men jag hoppades att kasta över mitt blankpass fiske i den här tråden med mitt inlägg
Gött att den används, det känns alltid bra att gnälla av sig lite när det går tungt.
JockeEx- Abborre
Norra Säm?
Nedad- Mört
- Antal inlägg : 272
Poäng : 4816
Rykte : 4