Fiskesnack
2 posters
Sida 1 av 1
Fiskesnack
Åkte ner till sjön för att spana efter karp och kasta hundmat, men jag träffade på en jobbarkompis (C Hansson) och hans sambo som satt och b-metade efter sutare och brax. Så jag stannade och snackade skit ist.
Hade inte mkt bättre för mig så jag riggade upp ett b-mete med running rig och stannade en stund. Fick en liten mört men metet var trögt.
Efter skymning kommer ett litet run och jag kan inte riktigt avgöra arten efter hur drillningen känns, för lätt för sutare, för kämpaglatt för brax. Det visar sig vara en ål som slukat min mask. Kul avslut på en kanonfin dag.
69cm 680g
Lite dålig bild, jäkla mörkerbilder.
Hade inte mkt bättre för mig så jag riggade upp ett b-mete med running rig och stannade en stund. Fick en liten mört men metet var trögt.
Efter skymning kommer ett litet run och jag kan inte riktigt avgöra arten efter hur drillningen känns, för lätt för sutare, för kämpaglatt för brax. Det visar sig vara en ål som slukat min mask. Kul avslut på en kanonfin dag.
69cm 680g
Lite dålig bild, jäkla mörkerbilder.
JockeEx- Abborre
- Antal inlägg : 419
Poäng : 4681
Rykte : 19
Registreringsdatum : 13-11-09
Ålder : 47
Sv: Fiskesnack
Njae inte ny, tog en på mete när jag var 13 oxå, ingen aning om vikten på den dock för på den tiden var det catch and klubb.
Hasse hade väl mkt roligt att säga som vanligt. Tjusigt spö hade han med, ni hade köpt varsitt sånt i Polen en gång sa han.
Hasse hade väl mkt roligt att säga som vanligt. Tjusigt spö hade han med, ni hade köpt varsitt sånt i Polen en gång sa han.
JockeEx- Abborre
Sv: Fiskesnack
Yep, så hette det. Men han fick bara 10centimeters abborrar med det.
JockeEx- Abborre
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet